Náboženství

Protože náboženství je poměrně komplikované a není třeba je dopodrobna znát, zmíníme jen několik zajímavých faktů.

Bohové jsou bytosti mnohonásobně převyšující obyčejné smrtelníky, ale i přes svoji moc a postavení jsou součástí řádů, které nemohou svévolně měnit. Mohou bojovat, mohou zemřít, zešílet, zmizet, mohou být vzkříšeni. Znají emoce a jejich moc může znamenat uchvacující zázraky stvoření, ale i hlubiny naprosté destrukce. Existují bytosti na půli cesty mezi běžným stvořením a bohy, existují různě mocní pomocníci a služebníci bohů, existují také případy Avatarů a zbožštěných smrtelníků.
Panteon Faerünu je veden tzv. Většími bohy, kteří mají své vlastní sféry vlivu a dvory služebných bytostí. Intenzivně se o dění na zemi zajímají a skrze své smrtelné vyznavače do něj zasahují. Větších bohů je osmnáct, podřízen je jim početný zástup Bohů, Exarchů a dalších.
Zde je uveden výběr Větších bohů zajímavý pro hru. Pokud budete trvat na nějakém jiném, domluvte se na tom s organizátory.

Amaunator

amaunator.jpg

Je to větší bůh slunce a času, zákonně dobrý. Dodržuje zákon do písmene, více se drží litery než vnitřního smyslu. Je reinkarnací slunečního božstva. Jeho církev učí, že umírá a zrozuje se v pravidelných cyklech. Často je uctíván zemědělci, obchodníky a nomády, kteří mají svůj život spjat s pravidelným ročním cyklem, ale také se k němu obrací paladini, kteří bojují proti nemrtvým.

Pravidla pro následovníky:
1) Dodržuj zákon a respektuj tradici.
2) Vždy dodržuj svoje závazky.
3) Nikdy nechoď pozdě a neplývej časem.

Moradin

Moradin.png

Dobrý. Přezdíván jako Kovář duší, uctíván jako stvořitel trpaslíků. Odmítá kompromisy, je zásadový a přísný, neohrožený a hrdý. Jeho kněží jsou vybíráni nejčastěji z trpasličích řad a jejich síla a neústupnost mocně inspirovala v nejedné bitvě a těžkých časech.
Jeho následovníci se drží tohoto:
1) Respektuj a cti své tradice.
2) V nebezpečí zůstaň pevný.
3) Doluj ze srdce země její bohatství a proměňuj je ve veliká díla umění.

Maska

maska.jpg

Maska je bůh samotář často spojován se zloději a dalšími nekalými živly. Jeho doménami jsou stíny, zlodějina, podvody. Je známý pro své složité plány, které neustále spřádá.
V poslední době je jeho kult na ústupu. Mohlo by to znamenat, že je mrtvý.
-
-
-
-
-
-
-
-

Lolth

Lolth.jpg

Zlá bohyně, přezdívána jako Pavoučí královna. Užívá se v chaosu a utrpení. Život pavouků dává jako příkladem svým uctívačům. Zejména se jí zamlouvá část, kdy narození pavouci bojují mezi sebou o přežití a doslova roztrhají na kusy své bratry a sestry. Pro většinu lidí je bohyní chaosu, ale někteří její uctívačů říkají, že je pouze chladná, vypočítavá a hlavně několik kroků před svými nepřáteli.
Je uctívána v podstatě pouze drowy.
-

Selune

selune.png

Přesvědčením dobrá, nazývána také Měsíční dívka. Společně se svojí temnou sestrou Shar je stvořitelkou světů Toril a Abeir. Měsíc je její manifestací, kde přebývá. Symbolizuje světlo pronikající do nočních temnot. Její kněží jsou nejčastěji ženy, vyznačují se trpělivostí a soucitem. Bojují s odvrácenou stranou lykantropie: buď mohou pomoci ovládnout tuto přeměnu, nebo nezvladatelného tvora zničí.
Pro její vyznavače platí:
1) Nikdy neztrácej naději a víru, ať jsi kdekoli.
2) Do temnot vnášej světlo a zaháněj zlo.
3) Vyhledávej všechny tvory stižené lykantropií a navrať jim rovnováhu, nebo je zahub.

Shar

Shar.jpg

Zlá bohyně, někdy také nazývána Paní noci, vládne temnotě a jeskyním Faerunu. Je dvojčetem Selune a zároveň jejím protikladem. Říká se, že v její moci je vidět vše, co se stane v temnotě.
Před Magickým morem ovládala stínovou magii, jedno z mála magických umění, které nekontrolovala Mystra.
Má mnoho, většinou skrytých, následovníků, zakládající řády s ne moc přátelskou agendou. Jedním z nejznámějších je Řád temného měsíce.
Jejími pravidly jsou:
1) Neodhaluj Shařina tajemství nezasvěceným.
2) Aktivně potírej následovníky měsíčního svitu (Selune) a skryj se před nimi když nejsi ve výhodě.
3) Stýkat se s následovníky a bohy dobra je zapovězeno, pokud nechceš jejich víru zvrátit či je jinak poškodit.
4) Poslouchej a nikdy nevyřkni křivého slova proti vyššímu knězi, snad jen pokud by to mělo ohrožovalo tvůj život.

Tempus

Tempus.jpg

Neutrální bůh válečníků zvaný Postrach nepřátel. Bude shlížet se zalíbením na obě bojující strany, dokud ony budou dychtit po vítězství. Boj je pro něj přirozeným zákonem, který je respektovanou součástí života a pomáhá budovat civilizaci. Vyslýchá vroucí modlitby před bojem, v jeho jménu jsou žehnány zbraně a posilováno odhodlání válečníků.
Jeho pravidly jsou:
1) Neztrácej odvahu.
2) Neutíkej z boje.
3) Respektuj pravidla války.
-
-

Silvanus

silvanus.png

Neutrální, přezdíván Otec lesa. Je ochráncem divočiny a často bývá spojován s rozzlobenými druidy, kteří ctí hodnotu stromů nad hodnotu života lidí. Nicméně Silvanus učí své následovníky ctít hodnotu všeho živého a bývá tak bohem vší přírody. Pomáhá jí bujet a plnit všechna místa novým životem a to i tak, že samy stromy se vydávají na cesty (enti). Druidi tak mají za úkol chránit divočinu, rozhodovat se rozvážně a hledat rovnováhu mezi vzrůstem a zánikem.
Pro něj platí toto:
1) Zachovej rovnováhu mezi životem a smrtí, mezi zrozením a zánikem.
2) Respektuj přírodu v její divokosti a svět v jeho přirozené kráse.
3) Chraň místa divočiny před destruktivním vlivem civilizace.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License