Sigmar

Sigmar se narodil zhruba třicet let před vytvořením Říše (-30 IC) na území dnešního Reiklandu. Jeho otec byl náčelník jednoho z nejsilnějších lidských kmenů (Unberogenů) a noc Sigmarova zrození osvětlila kometa se dvěma ocasy, což ho také předurčovalo k velikosti (tato kometa zůstává jedním ze dvou hlavních symbolů Sigmara). Ve svých patnácti letech na jedné z válečných výprav proti zeleným kůžím osvobodil zajatého trpasličího velekrále Kurgana Železovouse. Velekrál na znamení vděku věnoval Sigmarovi kouzelné kladivo Ghal Maraz (kladivo podle kterého se jmenuje celý svět warhammeru, druhý symbol sigmarova náboženství) a z osobního přátelství dvou velkých osobností časem vyrostla aliance mezi trpaslíky a lidmi.
V následujících patnácti letech Sigmar sjednocoval lidské kmeny na území Říše. Kmeny se připojovaly jeden po druhém, buďto podmaněním, nebo diplomacií. Po sjednocení kmenů očistil území nového státu od Bestií a Goblinů, což vyvrcholilo jeho nejslavnější bitvou v soutěsce Černého ohně (-1 IC, bitva proběhla v Averlandu, nedaleko místa naší hry). Za svůj život pak ubránil Říši před dvěma velkými hrozbami - před velkým vpádem chaosu (vedeným Morkarem, prvním vševyvoleným šampionem chaosu) a následně před největším mágem a nekromantem všech dob - Nagašem.
Po padesáti letech vlády se Sigmar vzdal koruny a odešel na východ, kde zmizel beze stopy. Ačkoli řeči o jeho božství začaly už za jeho života, jeho záhadné zmizení je jen posilovalo a brzy bylo Sigmarovo božství všeobecně uznáváno ve většině Říše.

více na http://whfb.lexicanum.com/wiki/Sigmar

latest?cb=20130921045017
Není-li uvedeno jinak, obsah této stránky je pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License